V prvi letošnji številki Motorevije (januar – februar 2015) je
objavljen članek o težavah, ki jih lahko povzroči pomanjkljiva varnostna shema
pri uporabi sodobne tehnologije (temelječe tudi na velikem podatkovju) v
avtomobilih.
Nemški proizvajalec vozil BMW je moral zakrpati varnostno luknjo v več
kot 2,2 milijona svojih avtomobilov (tudi v Sloveniji). Avtomobili
te znamke, ki so opremljeni s sistemom Connected Drive, ob pomoči v avto
vgrajene SIM kartice omogočajo prenos oziroma izmenjavo podatkov z izdelovalcem
avtomobila, Connected Drive pa na podlagi ustrezne aplikacije za mobilni
telefon omogoča tudi nekatere ukaze, kot na primer odprtje vrat ali aktiviranje
hupe. Izmenjava podatkov in izvajanje ukazov bi moralo biti seveda omogočeno
le lastniku oz. uporabniku avtomobila, vendar se je izkazalo, da ni bilo čisto tako.
Strokovnjaki nemškega avtomobilskega kluba ADAC so namreč konec lanskega leta pri
preverjanju funkcije za klic na pomoč ugotovili, da imajo BMW-jevi avtomobili
varnostno luknjo, zaradi katere je bilo mogoče prek signala mobilne telefonije
v nekaj minutah od zunaj odpreti avto, ne da bi to pustilo kakršnekoli sledi.
Zaradi varnostne luknje so bili na voljo tudi podatki o lokaciji avtomobila,
hitrosti vožnje, omogočeno je bilo prebiranje zasebnih e-mail sporočil,
sledenje avtomobila na daljavo ipd..
BMW se je lotil odpravljanja težave takoj, ko je bil na to opozorjen
(podatki o tem so bili javno objavljeni šele, ko je bila težava odpravljena). Krpanje
varnostne luknje so izvedli preko signala mobilne telefonije in na daljavo
ustrezno nadgradili varnostno zaščito v avtomobilih.
Celoten članek je dostopen na spletni strani Motorevije
(link).
In kot se za »krasni novi svet Velikega podatkovja« spodobi J, lastnik avtomobila sam ne more ugotoviti, ali je bila varnostna zaščita v njegovem avtomobilu nadgrajena,
ampak lahko to preveri le pri proizvajalcu oz. na servisu …
Ni komentarjev:
Objavite komentar