sreda, 9. marec 2016

Moj avto, moji podatki


Mednarodna avtomobilistična zveza FIA oz. njena izpostava v Bruslju je konec leta 2015 zagnala projekt »Moj avto, moji podatki« (My Car, My Data), v okviru katerega se med drugim zavzema za transparentnost zbiranja in obdelovanja podatkov, ki jih beležijo avtomobili, ter za uveljavitev pravice lastnika vozila, skladno s katero bi bila obdelava teh podatkov možna le na podlagi njegove predhodne (ustrezno informirane) privolitve. Katere podatke zbirajo sodobni avtomobili, kam jih pošiljajo, kdaj, zakaj, kdo ima vpogled v te podatke, kaj se s temi podatki počne ipd., je namreč za večino lastnikov vozil oziroma voznikov neznanka, avtomobilski proizvajalci pa neradi dajejo odgovore na ta vprašanja, čeprav je raziskava, ki jo je opravil nemški avtomobilski klub ADAC, pokazala, da avtomobili zbirajo tudi podatke, ki razkrivajo navade in profil voznika (več o tem gl. v članku B. Poženela: Zbiranje in posredovanje podatkov v avtomobilih – paranoja ali upravičen strah?).


Podrobnosti o projektu »Moj avto, moji podatki« so dostopne na spletni strani http://www.mycarmydata.eu/

Ni komentarjev:

Objavite komentar